WordPress hjemmeside optimering til din virksomhed

Har din virksomhed en WordPress hjemmeside? I dag har de fleste virksomheder en hjemmeside, og det kan absolut også godt betale sig at have sådan en. Det gør det nemlig nemmere for dine kunder at finde dig – det, hvis du formår at udnytte dens potentialer, vel at mærke.

Hvorfor en WordPress hjemmeside?
Med en hjemmeside bliver din virksomhed synlig online. Den bliver dog ikke synlig alene ved at have en hjemmeside. Du er som virksomhed nødt til at gøre noget for at folk finder din hjemmeside og klikker ind på den. Du kan sammenligne det lidt med, at du også er nødt til at sætte et skilt med din forretnings navn uden på din butik eller virksomhed, for at forbipasserende, lægger mærke til den. På samme måde giver det mening at skilte med din virksomhed på en WordPress hjemmeside.

En ting er at få en hjemmeside, men at få folk til rent faktisk at besøge den kræver at du bruger nogle marketing værktøjer. En faktor som spiller en stor rolle i forhold til at være mere synlig online, er SEO. SEO står for Search Engine Optimization, altså søgemaskine optimering. Det betyder kort forklaret at du optimerer din WordPress hjemmeside eller anden type hjemmeside, således at den rangerer højere i søgemaskiner som f.eks. Google. Dette kan gøres ved forskellige tiltag.

Det betyder SEO for din online synlighed
For at optimere dit website, så potentielle kunder kan finde dig, kræver det at du for det første en god beskrivelse på din hjemmeside, af hvad det er du kan levere. Hvilke varer eller ydelser sælger din virksomhed? Hvad kan du tilbyde kunden? Fokusér på at få skrevet en god tekst med de relevante nøgleord, som beskriver det du kan. Det kan f.eks. være at du driver en advokat virksomhed, og ønsker at kunder skal kunne finde dig hvis de googler ‘boligadvokat’.

Typisk vil mange virksomheder hyre et webbureau til at stå for sådan noget som SEO og opsætning af WordPress hjemmeside. Det kan nemlig godt være lidt komplekst, hvis ikke det er noget man er vant til at arbejde med. Der går analyser forud for at finde frem til om lige netop ‘boligadvokat’ vil være det bedste nøgleord for din virksomhed. Det er nemlig ikke nok at dette nøgleord kun står flere steder på din hjemmeside. Det skal også stå på andre eksterne sider, som linker til dit website. Desuden kræver det også at nøgleordet ikke bruges hverken for meget eller for lidt af en masse andre virksomheder.